مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 15:202021-03-04اقتصادي

چند شرط برای بهتر شدن حال بازار سرمایه 


مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران برگشت دامنه نوسان به حالت عادی، حذف کردن پیش بینی سود و توسعه نهادهای مالی را از جمله اقدامات برای بهبود بورس دانست و گفت: - در افق یکساله انتظار بهبود برای بورس را نخواهیم داشت و بازار شرایط رکودی خود را طی خواهد کرد مگر اینکه شرایط تورمی تداوم پیدا کند، روابط سیاسی بهبود و تحریم ها برداشته شود و دلار سرکوب نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی رباطی در ویبنار بررسی مهم ترین چالش های بازار سرمایه و راه های برون رفت از آن که با همکاری کارگزاری بورس بیمه ایران و اندیشکده سیاستگذاری اقتصادی تهران برگزار شد، گفت: کاهش صادرات نفت باعث شد تا دولت بورس را به عنوان منبعی برای تامین مالی نگاه کند که از این طریق هوای تنفسی برای اقتصاد کشور ایجاد شود.

نگاه دولت در ایران به بورس کوتاه مدت بود که ترکیب این نگاه با هدف تامین مالی باعث شد تا عده زیادی وارد بورس شوند و نیاز کوتاه مدت خود را رفع کنیم و بازار را به حال خود رها کنیم.

وی ادامه داد: ارزش معاملات بازار سرمایه در اواخر سال 96 تا اواسط سال 97 معادل 100 میلیارد تومان بوده است اما طی یکسال رشد 100 درصدی پیدا کرد و درکنار این موضوع تاکنون پیشرفت فنی و تکنولوژیکی در جهت توسعه ابزارهای مالی برای کاهش ریسک سهامداران انجام نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند شرط برای بهتر شدن حال بازار سرمایه 

چند شرط برای بهتر شدن حال بازار سرمایه